Wiosna zbliża się wielkimi krokami! I dobrze!!

IMG_2319

Wiosna jest chyba jednym z najbardziej lubianych okresów 🙂 dlaczego tak się dzieje? To dobry czas na zmiany i nowe postanowienia. Mimo to uważam ze każdy moment jest dobry na wprowadzenie pozytywnych zmian w życiu 🙂 jednak gorzej jest z realizacją zamierzonych celów. Po pierwsze trzeba zacząć działać! Już, teraz nie odkładać na później bo to nic dobrego nie przyniesie, być cierpliwym, zmiany nowych nawyków ciężko jest nauczyć w jeden dzień, ale najważniejsze by nauczyć się uważnie słuchać siebie 🙂 nie innych! 

IMG_0485

Wiosna to idealny moment, aby oczyścić organizm, szczególnie z zimowych zapasów 🙂 Trzeba pobudzić organizm 🙂 po zimie organizm człowieka potrzebuje witamin, związków mineralnych, przeciwutleniaczy. Podstawą diety jest sięganie po świeże produkty, dobrej jakości!IMG_2313IMG_2321

Zmienność pór roku w takim klimacie jakim żyjemy istotnie wpływa na nasze samopoczucie i stan zdrowia! Każdy z nas jest inny- to już wiemy 🙂 dla jednego wczesna wiosna to czas, kiedy odczuwa chęć do życia, a dla drugiego to czas osłabienia, rozdrażnienia. Dlaczego?  Brak słońca, zmiany temperatury, chłodne wieczory, deszcze… A więc co można zrobić aby wspomóc organizm i przywitać wiosnę z pozytywna energią? Jednym z rozwiązań wpływających na nasze samopoczucie jest  ŻYWNOŚĆ 🙂 

Nie chodzi o dietę, wyrzeczenia 🙂 tylko sposób i wybór żywności, która wpłynie korzystnie na zdrowie i stan ducha 🙂 Najważniejsza jest taka żywność, która da zastrzyk energii, żywność sezonowa.

shutterstock_122391097

Co jeszcze jest ważne? Nawodnienie, regularność spożywania posiłków- (aby nie osłabiać funkcjonowania organizmu) sięganie po niskowęglowodanowe posiłki odżywcze, bogate w zdrowe tłuszcze 🙂 tak tak tłuszcze są ZDROWE!! 🙂 Zdrowe tłuszcze znajdziemy w awokado, orzechach, oleju lnianym, oliwie z oliwek, oleju kokosowym,  pestkach dyni i słonecznika, nasionach chia, kiełkach, dobrej jakości rybach, niedobór tłuszczy w diecie może zwiększyć podatność na infekcje. Do codziennego jadłospisu warto wprowadzić naturalna witaminę C- witamina ta jest dobrze znana w wzmacnianiu odporności. Oczywiście najlepiej włączyć ją w formie naturalnej 🙂 jak kapusta kiszona, natka pietruszki, kiwi, owoce cytrusowe. I najważniejsze czyli ŻYWNOŚĆ PROBIOTYCZNA, żywność zawierająca żywe kultury bakterii fermentacji mlekowej. Działanie tych pożytecznych bakterii polega na stymulowaniu układu odpornościowego jak i hamowaniu rozwoju chorobotwórczych drobnoustrojów. Do wzmocnienia się przed nowo rozpoczętym okresem wiosennym warto zwrócić uwagę na CYNK. Niedobór tego tajemniczego pierwiastka przyczynia się do osłabienia układu odpornościowego, zwiększa zaburzenia hormonalne, przyspieszenia procesu starzenia się. Cynk znajdziemy w wątróbce, kaszy gryczanej, orzechach, czosnku, sezamie i dzikim ryżu. 

No ale.. jak jeszcze poprawić sobie nastrój? Niestety większość sięga po słodycze.. tak prawdą jest ze słodycze szybko poprawiają nam humor.. jednak efekt jest krótkotrwały i czujemy się szybko senni.. na pomoc przychodzi kolejny ważny pierwiastek:) MAGNEZ. Stabilizuje on układ nerwowy i usprawnia prace szarych komórek, działa na organizm uspokajająco, bierze udział w przemianie węglowodanów, białek i tłuszczów. A znajdziemy go w kakao, kaszy gryczanej, fasoli białej, orzechach laskowych, czekoladzie gorzkiej, natce pietruszki, pieczywie żytnim na zakwasie, bananie. A wiec wybór jest duży 🙂 

IMG_9878

 

Czytaj dalej...

Ach ta uzależniająca smakiem nutella…

1422283763_m2eth8_fb_plus

Ach ta uzależniająca smakiem nutella… Niestety, za smakiem nie idą wartości odżywcze. Co więcej, spożywanie jej jest szkodliwe dla naszego organizmu..

 

Najnowszy raport na temat jadalnej formy oleju palmowego, którego w słoiku Nutelli jest aż 32 procent, niezbicie wynika, że nawet umiarkowane jego spożycie może być zagrożeniem dla dzieci – wszystko przez przetwarzanie oleju w wysokich temperaturach (ok. 200°C). Olej palmowy zawarty w tym jednym z najpopularniejszych na świecie przysmaków, wykazuje działanie kancerogenne.

nutella-dieta-metabolizm

Czytaj dalej...

BIO BAZAR

image

    Uwielbiam to miejsce! Wpadam tu gdy mam okazje być w Warszawie 🙂 Bio bazar mieści się na ulicy Żelaznej 51/53 FABRYKA NORBLINA- jest tam mnóstwo produktów nieprzetworzonych, pochodzących z ekologicznych upraw. Po co wpadam i co najcześciej wybieram? Warzywa, owoce, masło klarowane, miód leśny, orzechy, kwiaty 🙂 przyprawy, zioła, mąki gryczane, oleje zimnotloczone, naturalne probiotyki 😉  imageimageimageimageimageimageimageimageimage

   Większość osób nie widzi różnicy w produktach, tych kupionych na bazarze czy w sklepie, obojętne tez jest im czy kupią gotowe danie czy sami coś przyrządzą. A najgorsze jest to że przyzwyczajają się do gotowych produktów przez pośpiech i wygodę- zapominając że te produkty mają w składzie więcej dodatków chemicznych i uzależniają. A wiec zapominają o ZDROWIU Łapią infekcje i zmęczenie -A to dlatego ze są źle odżywieni.imageimageimageimageimageimage

   Aby organizm dobrze funkcjonował potrzebuje dobrych składników odżywczych, minerałów, odpowiedniej ilości i dobrej jakości wody, białka, tłuszczy, węglowodanów. Takie zakupy to dobra sprawa 🙂 to dobra inwestycja w zdrowie nasze i najbliższych :imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Czytaj dalej...

formalności dopięte

Obrona na 5;)

Temat mojej pracy- Rola probiotyku w pasażu jelitowym na przykładzie diety bezglutenowej.

Celem mojej pracy było wykazanie pozytywnego wpływu probiotyków i bakterii probiotycznych na organizm człowieka i pozytywnego wpływu diety bezglutenowej na regenerację i korzystną strukturę flory jelitowej.

Dlaczego taki temat? 😉  ,,Jelito to jeden z najważniejszych organów naszego ciała. Mało osób wie, że nawet 70% odporności jest związane z czynnością układu jelitowego. Mikroflora jelitowa odgrywa ogromna rolę w utrzymaniu zdrowia całego organizmu. Już Hipokrates, który żył 460 lat p. n. e. wiedział że każda choroba zaczyna się w jelitach. Dlatego w dietoterapii ważne jest podejście holistyczne a nie tylko skupianie się na pojedynczych przypadkach. Zdrowy organizm z odpowiednią florą jelitową posiada mechanizmy samoregulacji i jest w stanie sprawnie odpowiadać i reagować na reakcje układu immunologicznego.” Takim wstępem zaczyna się praca 😉

Streszczenie pracy:

     Mikrobiota maja duże znaczenie w życiu każdego człowieka i są znakomitym uzupełnieniem funkcyjnym diety bezglutenowej. Niewłaściwy sposób odżywiania się, życie ludzkie, które toczy się w ciągłym pospiechu i stresie, wysoko przetworzona dieta, dieta bogata w produkty glutenowe a uboga w składniki odżywcze, unikanie produktów naturalnych, które zawierają bakterie probiotyczne skutkuje gwałtownym wzrostem zapadalności na choroby jelit, czy pogorszenia stanu zdrowia i przyczynia się do wielu schorzeń układu pokarmowego czy zaburzeń trawienia. Dieta bezglutenowa i odpowiednia probiotykoterapia ma nie tylko zbawienny wpływ na mikroflorę jelitowa ale tez na liczne procesy fizjologiczne zachodzące w organizmie człowieka. Współczesny człowiek powinien traktować pokarm nie tylko jako niezbędny czynnik utrzymujący go przy życiu, dostarczający składniki budulcowe czy stanowiący źródło przyjemności, ale przede wszystkim będący czynnikiem warunkującym homeostazę organizmu, która to umożliwia utrzymanie względnego zdrowia. W związku z tym rośnie zainteresowanie żywnością funkcjonalną, mającą walory prozdrowotne. Do tej kategorii zaliczamy produkty, które były tematem niniejszej pracy. Dlatego więc warto sięgać po produkty naturalne i bezglutenowe bogate w żywe kultury bakterii, stosując Hipokratesowską maksymę: „niech pokarm będzie moim lekarstwem”, ponieważ dzięki właściwej diecie mamy wpływ na stan naszego zdrowia.   imageimage

Czytaj dalej...