Zacznij się rolować :)

IMG_4348

Dlaczego rolowanie? 

1. Bądź zdrowy i silny !!! 

Rolując się dbasz o prawidłowe funkcjonowanie i dobrą kondycję swojego ciała, zapobiegając kontuzjom powstałym na skutek przetrenowania i zmęczenia. Rolowanie zwiększa krążenie krwi,  rolując się stymulujesz produkcję kolagenu, dzięki czemu Twoja skóra staje się jędrniejsze i piękniejsza 🙂 🙂 🙂 

2. Zmniejszasz napięcie mięśni !!!

Stretching? Rozciąganie? Nie przynosi zasłużonych efektów? Na pomoc przychodzi rolowanie 🙂 🙂 🙂 Rokując się zmniejszysz napięcie mięśni, jednocześnie zwiększysz ich elastyczność. 

3. A może domowy relaks ???

Masaż z wykorzystaniem rolki rozluźni Twoje ciało, zniweluje skutki stresu po ciężkim dniu w pracy i wyciszy Twój organizm przed snem. 

4. Pożegnaj toksyny !!! 

Rolowanie przyspiesza procesy metabolizmu toksyn, a w tym także cellulit. 

5. Rolowanie w domu ???

Rolowanie możesz wykonać w zaciszu domowym 🙂 coraz częściej też dobre kluby fitness wprowadzają zajęcia z rolowania więc warto korzystać  🙂 🙂 🙂 

IMG_4348

 

IMG_4327

 

Czytaj dalej...

Sauna na podczerwień- korzyści stosowania

IMG_3259

Bardzo ważnym elementem detoksu jest odpowiednia aktywność fizyczna- to już wiadomo 😉  Jeśli nie mamy ochoty na mocny trening to spokojnie możemy go zamienić w kąpiel w saunie na PODCZERWIEŃ ! Jeden seans uruchamia nasz metabolizm porównywalnie do dobrego TRENINGU!!!

Sauna Infrared wpływa korzystnie na urodę i zdrowie.  Zalety korzystania z promieniowania SAUNY INFRARED:

  • wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn
  • poprawa metabolizmu
  • poprawa krążenia krwi
  • poprawa samopoczucia 😉
  • redukcja stresu
  • relaks
  • reguluje wysokie ciśnienie krwi oraz prace serca
  • przyspiesza przemianę materii
  • wspomaga redukcje cellulitu
  • proces ogrzewania rozszerza kanały limfatyczne oraz aktywuje perspirację (wymiana gazowa organizmu)
  • korzystnie wpływa na procesy rekonwalescencji po kontuzji
  • pozytywnie działa w przypadku rwy kulszowej, reumatyzmu
  • tkanki lepiej zaopatrywane w krew szybciej regenerują blizny, siniaki, rany i zapalenia

IMG_3261

IMG_3262

IMG_3264

 

Sauna infrared to doskonały sposób na regenerację  i uzupełnienie treningu po wysiłku sportowym. 

Naprawdę WARTO 😉

Czytaj dalej...

Magnez (Mg)

magnez

Magnez to szczególny minerał- jest bardzo potrzebny!!

Magnez nie tylko stabilizuje funkcje układu nerwowego, usprawniając prace szarych komórek, nie tylko bierze udział w przemianie białek, tłuszczy i weglowodanów, jest odpowiedzialny za sprawne procesy jakie zachodzą w całym ustroju. Magnez- BIOPIERWIASTEK  ŻYCIA  jest aktywatorem ponad 300 enzymów niezbędnych w procesach życiowych całego ustroju! Odpowiada za sprawne działanie układu NERWOWEGO, TRAWIENNEGO, KRĄŻENIA I KOSTNEGO.

 

O niedoborze tego pierwiastka mówić się powinno! Jakie są skutki?

  • problemy z zasypianiem, bezsenność
  • nadpobudliwość
  • nerwowość
  • drażliwość
  • uczucie lęku
  • nadciśnienie i choroby układu krążenia
  • częste infekcje bakteryjne i grzybicze
  • częste skurcze
  • uszkodzenie nerek i wątroby

Produkty bogate w magnez:

pestki dyni, kakao, migdały, kasza gryczana, biała fasola,  czekolada, orzechy laskowe, szpinak, banan,

 

Czytaj dalej...

Dlaczego odporność spada?

Sick woman
 
Sami odpowiadamy za osłabienie układu immunologicznego i za spadek odporności- czasem robimy to nieświadomie…
 
image
 
image
 
 
1. Odporność spada przez niewłaściwe pożywienie- skondensowana fruktoza, cukier, syrop glukozowo-fruktozowy,  lektyny,  gluten, goitrogeny, białka mleczne, laktoza, kwasy tłuszczowe uwodornione- tłuszcze trans, dodatki do żywności, metale ciężkie, pestycydy, herbicydy, fungicydy…
 
image
2. Zerwane noce- niedobór snu obniża funkcjonowanie systemu obronnego, zakłóca odnowę komórek odpornościowych, spada koncentracja,  organizm potrzebuje snu- ważny jest stały cykl dobowy (sen od 22-6)
 image
 
3. Ciągły stres, używki
 
4. Brak aktywności fizycznej- (najlepiej na świeżym powietrzu ;)) każdy powinien dobrać sobie odpowiedni ruch- jest tyle możliwości;)
 image
 
5. Nadużywanie antybiotyków- bywa i tak że musimy sięgnąć po antybiotyki bo w wielu przypadkach pomagają zwalczyć chorobę-  ale należy przyjmować je gdy rzeczywiście są potrzebne, jednak kuracja antybiotykowa w każdym przypadku niszczy naturalną florę przewodu pokarmowego, która wspomaga układ odpornościowy (70% odporności pochodzi z jelit) a im więcej stosujemy antybiotyków- tym słabszą mamy odporność. Nie chodzi tu tylko o antybiotyki przypisywane przez lekarzy- nie można zapominać że często trafiają na nasz stół i goszczą w naszych domach- bo antybiotyki są wykorzystywane w weterynarii, rolnictwie i hodowli zwierząt.
 
 image

źródła:

Fast food fever: reviewing the impacts of the Western diet on immunity, 2014. Nutrition Journal

P.M. Lydyard, A. Whelan, M.W. Fanger. Krótkie wykłady Immunologia. PWN; 2012

http://www.nutritionj.com/content/13/1/61

Czytaj dalej...

Postaw na zdrowie!

P1110771.

Postaw na zdrowie!

Nie ma idealnej diety, wzoru, pewne podstawy wyniesione ze studiów dietetyki są dla mnie ważne. Jednak zabrakło mi dokładniejszego i głębszego spojrzenia na organizm człowieka. Podejścia holistycznego. Żywienie i dieta to podstawa w utrzymaniu zdrowia jednak to co jest dobre dla mnie może działać na Ciebie inaczej. Trzymam się zasady- każdy z nas jest inny, ma inny typ metabolizmu, inne geny, doświadczenia, aktywność fizyczną, inny przeżywa stres, ma rożne nawyki żywieniowe, dlatego nie ma jednej diety… ale sens w utrzymania zdrowia nie kryje się tylko w diecie.

KAŻDY Z NAS ma własny model w drodze do zdrowia.

Dla mnie w utrzymaniu zdrowia ważne są i zawsze będą mi towarzyszyły w życiu rodzinnym i pracy zawodowej aspekty, o których się zapomina:

  1. Dobrze dobrana Dieta

  2. Odpowiednia Aktywność fizyczna

  3. Równowaga psychiczna

  4.  Wysoka Regeneracja

    p142ol

Czytaj dalej...