Ciepłe potrawy

20151227_172057 rosół

Jestem świadoma że żyjemy w takich czasach gdzie wybór żywności i sposób jego przygotowania dla większości z nas nie jest ważna. A dzieje się tak dlatego że żyjemy w ciągłym pośpiechu, gonitwie. Rzadko na stołach goszczą ciepłe potrawy jak np. zupy. Uciekamy od kuchni, gotowania- bo uwazamy ze stanie w kuchni i gotowanie zabiera nam dużo czasu. Jednak chce Was dziś zachęcić i uświadomić ze warto spożywać ciepłe posiłki. Dlaczego? Wiadomo ciepłe posiłki są bardzo smaczne ale bardzo proste, szybkie w przygotowaniu i co najważniejsze ZDROWE! 

Owoce, warzywa w postaci sałatek, koktajli raz dziennie wrzucone w jadłospis nikomu nie zaszkodzą 🙂 jednak spożywanie przez dłuższy okres czasu zimnych posiłków może byc przyczyna uszkodzenia wątroby, żołądka, wychłodzenia jelit i wychłodzenia całego organizmu. Proces trawienia zimnych potraw dla naszego organizmu nie jest taki łatwy jak mam się wydaje. Jeśli często będziemy wrzucać do żołądka zimny pokarm wtedy organizm oddaje swoją energię aby choć trochę strawić- ciężkostrawne pożywienie. 

Nie chodzi tez aby posiłki były ekstremalnie gorące 🙂 bo spożywanie potraw o zbyt wysokiej temperaturze może szkodzić!  

Najkorzystniejsze rozwiązanie dla naszego żołądka i układu trawiennego to ciepłe posiłki, szczególnie polecam zupy. 

Co nam dają ciepłe posiłki? 

Ogrzanie organizmu, dostarczenie wielu cennych składników odżywczych przez połączenie np. w zupie różnych składników jak warzywa, mięso, kasze, tłuszcze, dzięki temu taka potrawa jest źródłem niezbędnych i dobrze przyswajalnych składników odżywczych, dodatkowo bogata w minerały jak potas, fosfor, wapń (regulacja gospodarki wodnej, ciśnienia krwi) Dostarcza żelaza, magnezu, witaminy E, witaminę C (silny antyoksydant), witaminy z grupy B (wzmacnia układ nerwowy) kwasów organicznych i błonnika. Natomiast białko i tłuszcz umożliwia przyswajanie witaminy A, D, E, K, posiłki z dodatkiem kasz dostarczają energii. Nie można zapomnieć o przyprawach rozgrzewających to one sprawują ochronę i są pomocne w walce z bakteriami i wirusami. Warto sięgać po kurkumę, czosnek, imbir, cynamon. 

Polecane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *