Odpowiednie nawodnienie organizmu?

large

Woda

            Ciało człowieka składa się w 75% wody. Woda jest potrzebna i niezbędna do życia!  Woda-odgrywa ważną rolę w procesach przemiany materii, trawienia, bardzo ważna przy koncentracji- wpływa korzystnie na pamięć, chroni przed przegrzaniem (reguluje temperaturę organizmu) Odpowiednie nawodnienie jest pomocne przy usuwaniu toksyn z organizmu, przy bólach głowy, wpływa pozytywnie na skórę- nawilża i poprawia elastyczność 🙂 Ale to nie wszystko! Picie odpowiedniej wody poprawia funkcjonowanie wątroby, dotlenia organizm, pomocna przy problemach jelitowych i przy zmęczeniu, poprawia funkcjonowanie nerek, a co najważniejsze w czasie ćwiczeń poprawia wydolność i jest pomocna w kształtowaniu mięśni… i można tak wymieniać i wymieniać o plusach picia wody 🙂 Picie zbyt małej ilości wody może być przyczyną przedwczesnego starzenia, otyłości – (nasze komórki pozbawione są energii- często sięgamy po jedzenie a tak naprawdę brakuje nam wody!!!) złego samopoczucia i przyczynia się do osłabienia organizmu, zaparć, zaburzenia trawienia. Brak odpowiedniej ilości wody wpływa na zmęczenie, senność, przy odwodnieniu krew zagęszcza się- utrudniając tym samym prawidłową cyrkulację i podnosi się ciśnienie tętnicze. W odwodnionym organizmie człowieka często występują alergie, astma (wzrasta ilość histaminy gdy organizm traci wodę) problemy z pęcherzem i nerkami (zakażenia, infekcje), z braku wody utrudnione jest usuwanie toksyn i tworzy się środowisko przyjazne dla bakterii, które niestety nie są odpowiednie dla naszego ciała mogą źle wpływać na stan skóry. Problemy ze stawami– (częste bóle)- obwiniamy stawy bo jesteśmy starzy bo tak już jest i nic się nie da z tym zrobić..  stawy a nawodnienie? Tak. Tkanka chrzęstna składa się w większość wody, więc gdy nasz organizm jest odwodniony to tkanka chrzęstna jest osłabiona i podatna na uszkodzenia czego skutkiem są bóle.

  Wodę trzeba pić-ale jaką wodę pic? Ile tej wody i kiedy?…

Pić wodę należy tylko regularnie! 🙂 -najlepiej małymi łykami- Ale! Należy pamiętać aby nie wypijać na raz wody bo to powoduje wypłukiwanie soli mineralnych z organizmu. Nie pić w czasie posiłków! Rozpuszczamy soki żołądkowe, a to z kolei powoduje gorsze trawienie. Ile jej pic? To zależy od wieku, od aktywności, od środowiska.. przyjmuje się że spożycie wody powinno wynosić ok 1l na 30 kg masy ciała. (w tym najwięcej wody, soki warzywne naturalne, soki owocowe naturalne, napary z ziół, herbaty, zupy) 

Jeśli pić to jaką? Najlepsza woda dla naszego organizmu jest woda strukturyzowana. Występuje naturalnie  warzywach, owocach i roztopionym lodzie. Jak ja przygotować? Wodę zwykłą gotujemy i odstawiamy do ostygnięcia. Następnie mrozimy ok 2 godziny. Po tym czasie wyjmujemy, przekładamy do szklanego dzbanka. Co daje nam mrożona, roztopiona woda? Po pierwsze nie rożni się od wody wewnątrz naszego organizmu. Woda strukturyzowana poprawia sprawność umysłu i koncentracje, reguluje ciśnienie tętnicze, pomocna w obrzękach, poprawia ostrość widzenia, poprawia wydolność fizyczną i elastyczność skóry.

Woda- filtrowana (filtrowanie wody pomoże usunąć chlor i inne szkodliwe substancje, w tym również niektóre metale ciężkie,)- przelana do szklanego dzbanka i podana z kostkami lodu.

Dlaczego unikać wody butelkowej?

Co w plastiku jest złego? Woda butelkowa (butelki plastikowe) nie jest taka zdrowa jak nam się wydaje.. każdy plastik zawiera związki chemiczne- bisfenol A, który jest niebezpieczny dla zdrowia. (szczególnie niebezpieczny przy problemach hormonalnych)

Warte uwagi są książki – Michał Tombak ,, Droga do zdrowia” Jak żyć długo i zdrowo” Dr Howard Murad ,, Tajemnica wody-Sekret Młodości”

 

woda

Źródła:
http://naturalsociety.com/bottled-water-leeching-24000-chemicals/
http://naturalsociety.com/7-nasty-effects-of-bpa-the-plastic-chemical/
http://www.collective-evolution.com/2013/10/07/study-finds-over-24000-chemicals-in-bottled-water-which-ones-are-harming-you/

 

Polecane wpisy