sympozjum „ŻYWIENIE W CENTRUM 2016 – ZASADY ŻYWIENIA NIEMOWLĄT I MAŁYCH DZIECI”

o

  Takie spotkanie to najlepsza okazja do poszerzenia swojej wiedzy na temat zasad żywienia dzieci zdrowych oraz z wybranymi schorzeniami przewodu pokarmowego takimi jak: celiakia, alergia/nietolerancja pokarmowa, mukowiscydoza, IBD, zaburzenia karmienia, otyłość oraz choroby wymagające włączenia żywienia enteralnego.

   W  sesji prezentowano dodatkowo ciekawe przypadki kliniczne, które uzupełniły część teoretyczną o wiedzę na temat praktycznego zastosowania aktualnych wytycznych i zaleceń.

Czytaj dalej...

KONGRES SPORT AND NUTRITION

image

Najlepsze wystąpienie należało do Kuby Mauricz;) i dziewczyny z Med Food;) wiadomo;)

Paulina Ihnatowicz i Emilka Ptak- Kasica- Wpływ zmęczenia nadnerczy na efekty treningowe

Krótko o prezentacji 😉

  Nadnercza to mały, ale bardzo ważny gruczoł. Są gruczołem wydzielania wewnętrznego, umiejscowionymi nad nerkami.
Wytwarzane przez niego hormony decydują o właściwej gospodarce wodnej organizmu oraz wpływają na nasze emocje.  Najważniejsze z nich to kortyzl- hormon stresu (ma działanie na układ odpornościowy, jest wydzielany w reakcji stresowej – każdy stres jest odpierany przez układ tak samo- czy to jest stres psychiczny czy fizyczny.
 
adrenal-glands1
 
Co może być takim stresem?
  • kontuzja
  • nadmiar/ niedobór ćwiczeń
  • hałas
  • alergie
  • przewlekły ból
  • uderzenie się
  • niedobory witamin
  • bakterie, wirusy, grzyby
  • głodówka
  • zanieczyszczenia powietrza
  • pole elektromagnetyczne (tv, tel, komputery)
image 
Gdy kortyzol jest nadmiernie wydzielany prowadzi to do zmęczenia pracy nadnerczy.
Stres chroniczny- odczuwamy wtedy, kiedy stale towarzyszy mam napięcie, którego nie jesteśmy w stanie rozładować- jest niebezpieczny dla zdrowia- głównie dlatego że ,, przywykamy do stresu chronicznego”
 
Jakie są konsekwencje chronicznego stresu?
 
  • nierównowaga hormonalna
  • zaburzenia równowagi anaboliczno-katabolicznej w kierunku katabolizmu
  • problem z utrzymaniem masy mięśniowej w kierunku redukcji
  • zmniejszenie syntezy aminokwasów
  • zubożenie w proteiny dotyka także serce, kości i wyściółki przewodu pokarmowego
  • insulinooporność
  • zmarszczki
  • trądzik
  • hipoglikemia
  • osłabienie układu trawiennego i odpornościowego
  • osłabienie pamięci, koncentracji, możliwości poznawczych
  • non stop reakcja uciekaj albo walcz
  • niedoczynność tarczycy
  • zaburzona konwersja hormonów tarczycy
  • stres- zaburzona praca podwzgórza i przysadki
  • rozpalane cytokiny- osłabienie wrażliwości receptorów tarczycy
image
OSŁABIENIE NADNERCZY. Po czym je poznać?
  • wybudzanie się
  • trudności z rozbudzaniem się rano i poczucie braku regeneracji
  • popołudniowe zmęczenie
  • ciągle zmęczenie
  • łaknienie soli i słodyczy
  • potrzeba stymulowania się kawa, napojami energetycznymi itp.
  • zawroty głowy po szybkim wstaniu
  • bóle głowy przy stresie
  • obrzęki
  • problemy z zaśnięciem
  • częste oddawanie moczu, w szczególności w nocy
  • gorsza tolerancja na stres, obniżenie nastroju, depresja
  • problemy z koncentracja i pamięcią
  • zła tolerancja na światło i hałas
  • niskie ciśnienie krwi
  • odczucie zmęczenia późnym popołudniem, odzyskanie energii około godz 22.00
  • długa regeneracja po wysiłku fizycznym
  • sucha skóra, zrogowacenia, długo gojące się rany
  • ciągle podenerwowanie, trudności w zrelaksowaniu się
  • obniżenie libido
  image
 
Żywność dla prawidłowej regeneracji nadnerczy? (dostosowana ilość posiłków i kaloryczność)
 
  • mięsa- z dobrych źródeł, podroby
  • ryby- z niska zawartością toksyn i metali ciężkich z czystych zbiorników wodnych
  • jaja- ekologiczne, spożywane rotacyjnie
  • warzywa z zaufanych źródeł- wszystkie poza kukurydza i soja, strączki i psianki pod obserwacje
  • superfoods, produkty fermentowane i produkty wysokie w skali ORAC
  • węglowodany dostosowane do potrzeb (ilość i jakość)
  • uwzględnione reakcje, nietolerancje, reakcje krzyżowe
  • ograniczenie największych stresorów żywieniowych typu przetworzone jedzenie, dodatki do żywności, cukier, tłuszcze trans, pszenica, przetworzony nabiał, gluten
  • odpowiednie nawodnienie
  • zioła- szczególnie- bazylia, liście laurowe, rumianek, szczypiorek, lawenda, majeranek, mięta, pietruszka, rozmaryn, szałwia, estragon, tymianek.
  • tłuszcze nasycone, jednonienasycone, wielonienasycone
  • warzywa głownie zielone (zielona pietruszka, jarmuż, soki zielone)
  • owoce bogate w przeciwutleniacze: maliny, jagody, porzeczka, aronia, czarny bez, dereń, rokitnik, cytryna
  • bezglutenowe zboża
  • orzechy laskowe, włoskie, makadamia
  • błonnik w odpowiedniej ilości i formie
  • awokado
  • czosnek
  • kurkuma
  • bataty (antyoksydanty, potas)

image

DODATKOWE WSPARCIE DLA PRACY NADNERCZY

  • akupunktura
  • yoga
  • spacery, kontakt z przyrodą
  • kąpiele magnezowe, sauna
  • sen 22-23 –8-9 godzin+ jakość snu
  • masaż
  • odpoczynek
  • książki, muzyka relaksacyjna, taniec, medytacja
  • naturalne kosmetyki
  • unikanie negatywnych ludzi
  • śmiech, radość z życia i codzienności
  • elastyczność
  • stabilny poziom glukozy

image

imageimageimageimage

Czytaj dalej...

Eu4ya – International Fitness Convention

20160520_142053v

Euforya- Międzynarodowa Konwencja Fitness to niepowtarzalne, intensywne 3 dni w rytmie fitness- konwencja, która odbyła się w Poznaniu 20-22 maja. To wydarzenie gromadzi najlepszych instruktorów fitness, trenerów personalnych, znakomitych prelegentów, wystawców. EU4YA odsłania najnowsze trendy w dziedzinie fitness. Na event wybrałam się z porządną i pełną energii ekipą 🙂 – a mianowicie trenerami personalnymi- Agnieszką, Emilką i Magdą. Dodatkowo Magda ma własny klub fitness MM- zajęcia i treningi które prowadzi są jak zawsze na wysokim poziomie, wykonane profesjonalnie, Magda podczas treningów daje zawsze dużo pozytywnej energii, udowadnia ze ruch jest dla każdego i jest bardzo bezpieczny pod okiem specjalisty! :):) wyjazd dla Magdy był inspiracją i podpatrzeniem nowych technik ćwiczeń. 🙂 Ja z Agnieszką- studentką dietetyki Uniwersytetu Medycznego w Lublinie skupiałam się na wykładach- na nowych trendach w dziedzinie dietetyki 🙂 choć na trening w ciągu każdego dnia zawsze był przewidziany i zaplanowany czas 🙂

Czytaj dalej...

Konferencja ,,Dietoterapia w chorobach cywilizacyjnych”

 

***Wstęp… Konferencja FOOD FORUM- Dietoterapia w chorobach cywilizacyjnych. Organizacja jak zawsze na dobrym poziomie. Jednak wykłady były omawiane mało szczegółowo jak dla mnie… – jeśli chodzi o tematykę i główny problem chorób cywilizacyjnych… wydaje mi się że prelegenci podchodzili bardzo ostrożnie do tematów 😉 (wiadomo temat jelit i glutenu ;)) .. Mimo to osobiście uważam że warto było uczestniczyć w tak wielkim evencie 😉 To zbiorowisko ludzi młodych, lekarzy, dietetyków, dietetyków klinicznych to właśnie tam zgromadzili się ludzie- aby uzyskać najlepszą wiedzę.. i słusznie…

Teraz już o prezentacjach  😉

Czytaj dalej...

Czas na trening! Hala Widowiskowo-Sportowa AWFiS Gdańsk!

DSC_0673-1024x683b

Ostatni weekend był aktywny. Razem z dziewczynami spędziłam go w Gdańsku. Pół godziny lotu i jesteśmy na miejscu. Rozpoczęliśmy dzień od śniadania, które przygotowała Natalia 🙂 śniadanie białkowo- tłuszczowe. Dla tych co nie jedzą śniadania była kuloodporna kawa 🙂 Dziewczyny pamiętały o LunchBox  🙂  zapakowały  kasze jaglaną, cynamon, owoce, wodę z minerałami i cytryną, czekoladowe ciasto z batatów 🙂 później już tylko wspólny trening- a mianowicie zaczęliśmy od rozgrzewki z Katrin Kargbo dla ponad 500 osób- na pierwszy plan poszła zumba. Później ćwiczyliśmy Karate Cardio i ćwiczenia z nowej płyty Ani. Po treningu i krótkiej przerwie zobaczyliśmy się na wykładzie o zdrowym odżywianiu- który przygotowała Ania Lewandowska. Dochód z evevtu Ania przekazała na Dom Samotnych Kobiet z Dziećmi.

Czytaj dalej...

DIS CF Warszawa

v

Warsztaty CrossFit- dietetyka i suplementacja

Organizacja jak zawsze na wysokim poziomie 🙂 Co do warsztatów- praktycznie, skutecznie i bez uszczerbku na zdrowiu 🙂 Prowadzący- Dawid Białowąs Crossfitter, dietetyk sportowy, specjalista ds. żywienia i wspomagania dietetycznego w sporcie, trener i utytułowany zawodnik judo (3 Dan).

Program 🙂

Czytaj dalej...