“Nowatorskie Metody Leczenia Nadwagi i Otyłości”- VitaImmun Poznań

21e2430d0ebd6043d47ee3985ae5c9a9,640,0,0,0

Wyjazd! Piątek rano… bardzo pochmurnie.. ale za to w dobrym towarzystwie koleżanki ze studiów Izy Piskorz 🙂

Sobota – oczekiwany dzień!

…Najlepsza konferencja!

Krótka relacja… 🙂

Czy przyczyną otyłości mogą być alergie i nietolerancje pokarmowe? Analiza przypadków klinicznych.

dr hab. n. med. Lucyna Ostrowska Kierownik Ośrodka Leczenia Otyłości i Chorób Dietozależnych w Białymstoku

Podłoże genetyczne jest ważne ale nie zawsze możemy je obwiniać o dodatkowe kilogramy. Co jeszcze jest ważne? Środowisko w jakim żyjemy, niewłaściwa dieta, dieta bogata w białka i tłuszcze zwierzęce a uboga w węglowodany złożone i błonnik pokarmowy aktywność ruchowa, stres cywilizacyjny, zaburzenia łaknienia, jedzenie kompulsywne, nocne jedzenie, przyjmowane leki… ale czy tylko? Dr. Lucyna Ostrowska wspomniała o bardzo ważnej sprawie. Jelita! Mikroflora jelitowa na przestrzeni dziejów mogła ulec zmianie. Bakterie zamieszkują nasz przewód pokarmowy i odgrywają znacząca role w trawieniu pokarmów, regulowaniu procesów przemiany materii, zwiększają odporność, chronią przed szkodliwymi czynnikami, biorą czynny udział w syntezie mikroelementów, wchłanianiu pierwiastków i soli mineralnych oraz metabolizmie leków. Występują tez ukryte alergie i nietolerancje pokarmowe i to właśnie on są główna przyczyna otyłości. Na wykładzie zostały zaprezentowane wyniki leczenia pacjentów z otyłością, nieskutecznie leczonych dietą i zwiększoną aktywnością ruchową, gdzie wykonanie testów pokarmowych i zastosowanie diety eliminacyjnej pozwoliło na skuteczną redukcje masy ciała, ale również zmniejszyło objawy zespołu jelita drażliwego, depresji, migreny, czy zespołu przewlekłego zmęczenia.

Kto jeszcze wystąpił?

dr Patrycja Szachta i Małgorzata Drobczyńska

„Otyłe bakterie czyli wpływ mikroflory jelitowej na nadwagę i otyłość”

Dbajmy o nasze jelita!

Prawidłowa mikroflora + prawidłowa dieta = szczupła sylwetka 🙂

Probiotyk! (bakterie probiotyczne) to pożyteczne żywe organizmy, które wzmacniają i przywracają naturalną równowagę organizmu i systemu odpornościowego.)

  • uszczelnianie bariery jelitowej

  • stymulują działanie układu odpornościowego

  • redukcja stanu zapalnego

  • poprawa gospodarki cukrowej organizmu

  • syntetyzują substancje odżywcze i ułatwiają ich biodostępność

Prebiotyk! ( naturalne substancje lub wyciągi roślinne, które silnie wspierają i stymulują układ immunologiczny organizmu. )

– namnażamy szczepy prozdrowotne

  • wpływają na utrzymanie odpowiedniej kwasowości jelita, co hamuje rozwój niekorzystnej mikroflory oraz powoduje lepsze wchłanianie wapnia, żelaza i cynku

  • polepszają przemianę materii

 

Iwona Wierzbicka omówiła 10 zasad skutecznego odchudzania według Ajwen.

Jakub Mauricz wygłosił prelekcję na temat reverse dieting, czyli jak wychodzić z diety, aby nie mieć efektu jojo.

Anna Lewandowska, w prelekcji dieta sportowca- spojrzenie praktyka.

opowiedziała o swojej współpracy ze sportowcami. Ania również duży nacisk kładzie na jelita!

,, Pracując ze sportowcem dążę do tego, by jego układ pokarmowy był gotów znieść obciążenia jakich doświadcza. Dlatego dążę do tego, aby układ pokarmowy moich podopiecznych był zdrowy i miał zrównoważoną florę jelitową”

Łukasz Sienkiewicz ,, protokół autoimmunologiczny” bardzo restrykcyjny jadłospis. Stosując odpowiednia dietę daną możemy wyciszyć stan zapalny organizmu.

Emila i Paulina z MedFood ,,Błonnik -czy rzeczywiście odchudza?Fakty i mity”

Błonnik rozpuszczalny – warzywa , owoce

błonnik nierozpuszczalny- pełnoziarniste produkty zbożowe, otręby

W SKRÓCIE?

  • Błonnik rozpuszczalny tworzy lepki roztwór w przewodzie pokarmowym, opóźnia wchłanianie w jelicie i tranzyt pokarmów.
  • Nierozpuszczalny przechodzi przez jelita praktycznie nietknięty.
  • Im więcej błonnika, tym więcej powstanie kału.
  • Fermentacja błonnika powoduje gazy.
  • Według przeglądu badań, błonnik nie pomaga na IBS, raka okrężnicy czy zaparcia.
  • Nadmiar błonnika może osłabić aktywność enzymów trzustkowych i trawienie białka w jelitach.

Wybieraj świadomie! Pamiętaj aby błonnika rozpuszczalnego w Twojej diecie było więcej!

Polecane wpisy